Nagu kõik tegevused waldorfpedagoogikas, nii on ka lasteaias oluline tegevuste rütmilisus. See väljendub nii aastaaegade-, nädala- kui ka päevarütmiga.
Üks nädalarütmiline tegevus on esmaspäevased maalimishetked /-retked.
Võõrale silmale tundub seesugune veidi ebatavapärane lähenemine, kus lastele antakse kätte vaid kolm põhivärvi – punane, kollane, sinine – ehk veidi kummaline.
Küll aga on kolme värviga uute toonide loomine ja värvidemäng pidev loovust täis avastamine. Kui kolmeaastased (alla kolmeaastased lapsed ei ole üldjuhul waldorfpedagoogika järgi veel lasteaiaküpsed) lapsed pintsli kätte võtavad, rahulduvad nad üldjuhul ühest värvitoonist ning mängivad sellega, kuni tops tühi. Suuremad, 5.-6. aastased lapsed on aga juba teadlikud sellest, mida nad pildil kujutada tahavad, seega niiskele paberile värvidega joonistades, kus kontuure ei teki, on loovuse kasutamise võimalused igati soositud. Oluline on, et maalimine ei oleks õpetamist täis mahajoonistamine mingisuguse ideaali pealt, vaid lõbus ja fantaasiarikas avastamine ning katsetamine.
Siit mõned pildid maalimistunnist. Esifotol puu, mis juba küll ühe lapsevanema tehtud seinamaal waldorfkooli söögisaalis. (Fotod: Jaanika Tammemäe, Urmas Volmer)
